تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
جالب است ۰
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزایش پایه مالیاتی را برای بنگاه‌های کوچک و متوسطی که شفاف کار می‌کنند، اقدامی نادرست دانست و تصریح کرد که این اقدام به ضرر واحدهای تولیدی است.
انتقاد اتاقی‌ها نسبت به افزایش پایه مالیات بنگاه‌های اقتصادی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، سی و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران امروز ( 29 بهمن) در اتاق ایران بازرگانی در حال برگزاری است.

جبالبارزی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در سخنرانی پیش از دستور گفت: به تازگی آیین نامه تجدید ارزیابی تصویب شد و کسانی که می خواهند افزایش سرمایه بدهند می‌تواند این کار را انجام دهند.

وی درباره برخی مشکلات بنگاه های کوچک و متوسط افزود: بنگاه‌هایی که چک برگشتی دارند، نمی توانند ضمانت نامه بانکی بگیرند. این در حالی است که ضمانت نامه ابزار کار بنگاه‌هاست لذا از رئیس اتاق بازرگانی درخواست داریم که مکاتبات لازم را در این زمینه انجام دهند، چون در سال جاری این کار فراهم نشد. خوشبختانه وزیر اقتصاد قبول کرد که این موضوع را در شورای پول و اعتبار مطرح کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی درباره افزایش مالیات در سال آینده برای بنگاه ها تصریح کرد: افزایش پایه مالیاتی برای سال آینده اگر قرار باشد به گونه ای باشد که به بنگاه های شفاف فشار بیاروند خیلی اشتباه  است. البته گفته شده است که می خواهند از غیر شفاف ها مالیات بگیرند.

جبالبارزی ادامه داد: مهمترین مشکل بنگاه های کوچک و متوسط نداشتن بازار است. امروز 50 درصدشان زیر ظرفیت نصف کار می کنند. اگه قرار است این بنگاه ها را به چرخه تولید برگردانیم باید واحدهای بازاریابی ایجاد و مقاصدمان را مشخص کنیم. مسئله دیگر اظهارنامه بنگاه های کوچک و متوسط است که قرار بود قبول کنند اما فقط در حد حرف باقی ماند که باید با معاون رئیس جمهور مکاتبه شود تا برای سال آینده ابلاغ شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اظهار کرد: اینکه می خواهند به ماموران مالیاتی پول برای اخد مالیات تشویقی بدهند درست نیست، چون فشارش به بنگاه‌های کوچک و متوسط وارد می شود. از طرف دیگر طرح رونق تولید شامل وام های جابجایی بوده و منجر به اشتغال نشده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch66nz.23nzvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما