تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
جالب است ۰
کمیته خزانه داری پارلمان بریتانیا اعلام کرد که محاسبه نرخ بهره وام های دانشجویی بر پایه نرخ تورم قیمت خُرده فروش منصفانه نیست و باید بهره وام دانشجویی کاهش پیدا کند.
کمیته خزانه‌داری بریتانیا خواستار کاهش نرخ بهره وام شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، کمیته خزانه داری پارلمان بریتانیا اعلام کرد که دولت باید نرخ بهره را در وام های دانشجویی برای دانشجویان انگلیسی کاهش دهد. در همین حال شهریه دانشگاه ها در انگلیس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار بیشتر است و شهریه تحصیل یک دانشجو در سال تقریبا 9 هزار پوند معادل 12 هزار و 640 دلار است.

این در حالی است که اپوزیسیون حزب کارگر انگلیس در سال 2017 میلادی با حمایت از دانشجویان و شعار کاهش بدهی آنها موفق به کسب کرسی شد.

در حال حاضر، نرخ بهره وام های دانشجویی در انگلیس در مقایسه با نرخ تورم این منطقه 6.1 نقطه درصد بیشتر است. همچنین کمیته خزانه داری پارلمان بریتانیا اعلام کرد که استفاده از نرخ تورم قیمت خرده فروش به عنوان ملاک برای نرخ بهره وام دانشجویی منصفانه نیست.

بر همین اساس، «مارک کارنی» رییس بانک انگلیس هم در اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که دولت باید به قرار دادهایی که بر اساس نرخ تورم قیمت خُرده فروش که روشی برای محاسبه نرخ بهره است، پایان دهد و آن را از گردونه محاسبات خارج کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd950f.yt0fn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین