تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۵
جالب است ۰
مشاور رئیس اتاق بازرگانی تهران، گفت: حذف یارانه ۳۰ میلیون ایرانی گامی مهم در جهت اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها است.
حذف یارانه ۳۰ میلیون ایرانی، دست دولت را برای افزایش یارانه باز می‌کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، ابراهیم بهادرانی مشاور رئیس اتاق بارزگانی تهران با اشاره به طرح دولت برای حذف 30 میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران، اظهار کرد: حذف 30 میلیون نفر از دریافت یارانه به دلیل توان مالی و عدم نیاز به دریافت یارانه اقدامی صحیح از سوی دولت است که می‌تواند دست دولت را برای افزایش یارانه نیازمندان باز کند.

مشاور رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بخش تولید از اجرای هدفمندی یارانه، دریافتی نداشته است، تصریح کرد: طرح هدفمندی یارانه در آغاز برای مدیریت صحیح سوبسید‌ها و حمایت از بخش تولید، اجرا شد که در عمل این موضوع عملیاتی نشد و در ادامه با هزینه نشدن درآمد‌های حاصل از آن در بخش تولید، سبب افزایش هزینه‌های تولید و خروج بازار از وضعیت رقابتی شد.

وی با اشاره به تکلیف دولت برای حذف بخشی از مردم از دریافت یارانه، گفت: حذف تعدادی از یارانه بگیران از سال‌های گذشته به دولت تکلیف شده بود که در مرحله اول این طرح در اوایل دولت بخشی از مردم به شکل داوطلبانه (حدود 8 میلیون نفر) از دریافت یارانه‌ها انصراف دادند و در ادامه این طرح دولت در بودجه سال 97 با شناسایی افرادی که نیازی به یارانه ندارند سعی در کاهش تعداد یارانه بگیران دارد.

به گفته وی، به دلیل تعریف غلط دولت نهم از یارانه و القا این موضوع که دریافت یارانه حق تمام مردم است این باور غلط بوجود آمده در حالی که یارانه برای حمایت از نیازمندان جامعه و هدفمندی یارانه‌ها بنا شده است.

بهادرانی با بیان اینکه سهم تولید از محل هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال 97 حذف شده است، افزود: در بودجه سال 97 بند هزینه کرد درآمد‌های ناشی از هدفمندی یارانه در بخش تولید حذف شد و در قالب پرداخت یارانه نان، طرح نظام سلامت و یا کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی ارائه شده است.

مشاور رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تأمین منابع یارانه از بودجه دولت، اذعان کرد: نحوه اجرای یارانه در سال اول به این صورت بود که 20 درصد به بخش بهداشت، 30 درصد به تولید و 50 درصد به یارانه‌بگیران تعلق گیرد، با اجحاف به بخش تولید هزینه‌ای به آنها پرداخت نشد و عملا دولت برای تأمین یارانه از بودجه خود هزینه کرد.

بهادرانی در پایان گفت:در صورت افزایش اشتغال و توانمندسازی افراد با بهبود فضای کسب و کار می‌توان یارانه را حذف کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciryaz.t1azv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما