تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۳
جالب است ۰
در بازار امروز شاخص کل با رشد ۸۱.۸ واحدی به ارتفاع ۹۸ هزار و ۴۲۹ واحد رسید، نمادهای کگل، فملی، خودرو، تاپیکو و شبندر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد و وبملت بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص داشتند.
رشد متعادل شاخص در روز پر خبرِ بورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، امروز در گروه اکثرا متعادل و مثبت فلزی و معدنی، با افزایش تقاضا و معاملات مثبت تر گروه روی فاسمین، کبافق، فزرین، کیمیا، کاما، کروی و فرآور مواجه بودیم.

در گروه اکثرا متعاد شیمیایی، نماد شپترو با جهش قیمتی به صف خرید رسید و نماد تازه وارد شوینده  نیز  صف خرید بود ولی با عرضه حقوقی لحظات پایانی بازار، صفش را عرضه کرد.
امروز در مجلس با افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی شرکتهای مشمول ماده 141 قانون تجارت موافقت شد که انشتار این خبر موجب تغییر فاز خودروییها از منفی به مثبت و صف خرید ذوب شد. اما نهایتا خودروییها از شتاب رشد خود کاستند به دلیل اینکه نماد خودرو سود انباشته داشته و مشمول این ماده نیست. با این حال در انتهای بازار نماد خودرو با انتشار اخباری مبنی بر توثیق نمادهای خمحور و خگستر متوقف شد.
خبر مهم دیگر تصمیم بانک مرکزی جهت افزایش دوباره نرخ بهره بانکی به 20 درصد به طور موقت جهت کنترل نرخ ارز بود که خبر منفی برای بورس محسوب می‌شود. از طرفی عضو کمیسیون بودجه اظهاراتی مبنی بر نرخ دلار مبادله ای در بودجه در بازه 4100 تومان  را مطرح کرده ،  لذا در صورت تحقق این امر بهترین گروه سهام متاثر از این تصمیم ، صنایعی هستند که فروش و سود آنان متاثر از نرخ مبادله‌ای است.
در بازار امروز خکاوه با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، به منظور اطلاع رسانی مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن متوقف شد. قزوین نیز از تعدیل مثبت 39 درصدی خبر داد و متوقف شد. از طرفی  نماد خودرو به همراه شرکتهای تابعه با نمادهای خگستر خمحور و ختوقا همگی با انتشار  خبرهایی مبنی بر وثیقه کردن سهام خود نزد بانک ملت متوقف شدند. خکاوه و ثنوسا هم ابتدای بازار به دلیل رشد 20 درصدی قیمت متوقف شده بود. در مقابل نمادهای وتوصا، ولساپا، ولساپاح، سهرمز و خزامیا به گردونه معاملات بازگشتند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce7f8z.jh8zpi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین