تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
جالب است ۰
از سوی بانک او سی بی سی اعلام شد؛

جدیدترین پیش بینی قیمت طلا در سال ۲۰۱۸

بانک او سی بی سی در جدید ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت طلا پس از افزایش اخیر ، تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی با کاهش روبرو خواهد شد.
جدیدترین پیش بینی قیمت طلا در سال ۲۰۱۸
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بانک او سی بی سی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا سه ماه پایانی 2018 میلادی به کمتر از 1100 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش بارناباس گان تحلیلگر ارشد بانک او سی بی سی تاکید کرد: افزایش تدریجی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و بهبود اوضاع اقتصادی جهان موجب خواهد شد تا قیمت طلا در ماه های آینده با کاهش روبرو شود. برآورد ما این است که قیمت طلا تا پایان سال 2018 میلادی به کمتر از 1100 دلار خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: بهبود رشد اقتصادی جهان، افزایش نرخ بهره هم در کشورهای توسعه یافته و هم کشورهای آسیایی فشار زیادی را بر قیمت طلا در ماه های آینده وارد خواهد کرد. ما چشم انداز قیمت طلا تا پایان امسال را تغییر نمی دهیم و پیش بینی می کنیم قیمت هر اونس طلا تا پایان سال به 1100 دلار برسد.

گان افزود: قیمت طلا از ابتدای سال 2018 تاکنون همچنان تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش روبرو شده است. به نظر می رسد قیمت طلا در سه ماه نخست 2018 میلادی بالاتر از سطح 1300 دلار خواهد بود.

وی اظهار داشت: بعید است که بتوان رابطه بین ارزش دلار و قیمت جهانی طلا را نادیده گرفت. بی شک کاهش یا افزایش ارزش دلار آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت. البته اگر رشد اقتصادی جهان با افزایش چشمگیری روبرو شود، رابطه بین ارزش دلار و قیمت طلا تا حد زیادی تضعیف می شود.

وی پیش بینی کرده است که تقاضای طلا در سال 2018 نیز با کاهش روبرو خواهد شد. آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که تقاضای طلا در سال 2017 به پایین ترین سطح خود   در 8 سال اخیر رسیده است.

اظهارات بارناباس گان در شرایطی است که آمارهای جدید رسمی منتشر شده نشان می دهد نرخ تورم آمریکا در ماه ژانویه با افزایش روبرو شده است. به نظر می رسد این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده داشته باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcao0n6.49n6e15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما