تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
جالب است ۰
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اختصاص ۱۳هزارمیلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به صنایع کشور

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۱۳هزارمیلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای واحدهای تولیدی وصنعتی کشور درسال جاری خبر داد و گفت: براساس ثبت سامانه رونق تولید، حدود ۱۲هزار و۵۰۰واحد تاکنون این تسهیلات را دریافت کردند.
اختصاص ۱۳هزارمیلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به صنایع کشور
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محسن صالحی نیا چهارشنبه شب که به همراه وزیر صنعت ، معدن و تجارت درجمع صنعتگران آملی حضور داشت، افزود: پرداخت این میزان تسهیلات به واحدهای که دچار رکود شده و سرمایه درگردش نداشتند، تاثیرات مثبت زیادی داشته و باعث فعال شدن ورونق برخی صنایع راکد در کشور شده است.

** افتتاح 6هزار واحد تولیدی وصنعتی تا پایان امسال
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود 5 هزار واحد تولیدی وصنعتی درکشور افتتاح شده است، ادامه داد: حدود 6 هزار واحد تولیدی وصنعتی کوچک ومتوسط نیز در مرحله پایانی ساخت قرار دارد وپیش بینی ها برای افتتاح این واحدها تا پایان امسال است.
صالحی نیا اضافه کرد، پیش بینی می شود با افتتاح واحدهای جدید برای حدود 45 هزار نفر در کشور شغل ایجاد شود.
وی افزود: علاوه بر این تعداد 45 واحد بزرگ صنعتی نیز دربخش های فولاد، صنایع غذایی وخانگی در استانهای مختلف کشور در حال اجرا است که روند پیشرفت فیزیکی این واحدها متفاوت است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد واحدهای تولیدی درکشور را حدود ٨5 هزار واحد اعلام کرد وگفت: برخی مشکلات اقتصادی کشور باعث شده تا بیشتر این واحدها با ظرفیت بیشتراز 50درصد کار کنند.
صالحی نیا درپاسخ به این پرسش که آمار دقیق واحدهای راکد وتعطیل درکشور چه تعداد است، گفت که حدود 17هزار واحد تولیدی وصنعتی درکشور اکنون راکد هستند.
وی اضافه کرد، هرچند دولت در سال های اخیر با پرداخت تسهیلات ویژه سرمایه درگردش و رونق تولیدی سعی کرده شمار زیادی ازاین واحدها را فعال وبه چرخه تولید کشور بازگرداند.
با حضور وزیر صنعت سه طرح تولیدی در حوزه فراورده های لبنی و گوشتی مربوط به شرکت کاله آمل عصر چهارشنبه به بهره برداری رسید.
این طرح ها شامل فرآوری و طعم دار کردن انواع گوشت بسته بندی و گوشت مرغ منجمد ، انواع نوشیدنی های میوه ای و فراورده های لبنی به ظرفیت 706 هزار و 200 تن است .
شرکت کاله برای ساخت و تجهیز این سه واحد تولیدی که دومین واحد غذای آماده منجمد در سطح خاورمیانه است ، حدود 186 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcayin6.49n6o15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما