تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱
جالب است ۰
قیمت نفت روز پنج شنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و اظهارات جدید عربستان درباره توافق نفتی، به روند افزایشی خود ادامه داد.
قیمت نفت افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 42 سنت یا 0.7 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به 61.02 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا روز چهارشنبه 2.4 درصد افزایش یافته بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش 2.6 درصدی در روز چهارشنبه، با 28 سنت یا 0.4 درصد افزایش، به 64.64 دلار در هر بشکه رسید. به گفته معامله گران، قیمتها در پی تضعیف دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای بزرگ که از صعود بازارهای سهام پشتیبانی کرد، افزایش یافتند.
دلار ضعیفتر قیمت کالاهایی مانند نفت را که به این ارز قیمت گذاری می شوند، برای کشورهایی که از ارزهای دیگر برای خرید استفاده می کنند، ارزانتر می کند. اما بازارهای نفت از اظهارات عربستان سعودی که از توافق کاهش تولید میان کشورهای اوپک و غیراوپک حمایت کرد، پشتیبانی شدند.
خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: اگر ما درباره تعادل بیش از حد بازار اندکی دچار خطا شویم، مهم نیست. تصور می کنم که ما تا پایان سال 2018 به سیاست محدودیت عرضه پایبند خواهیم ماند.
به گفته استفن اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه شرکت اوآندا، سیگنال عربستان متقاعدکننده بود و نشان داد اوپک و شرکایش به توافق کاهش تولید و حفظ کف قیمت نفت پایبند هستند.
اما افزایش تولید نفت آمریکا، تلاشهای اوپک برای حذف عرضه اضافی و متعادل کردن بازار را در معرض تهدید قرار داده است.
براساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا به رکورد 10.27 میلیون بشکه در روز رسیده که بیش از سطح تولید عربستان سعودی است و به سطح تولید روسیه نزدیک می شود. طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 9 فوریه، 1.8 میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به 422.1 میلیون بشکه رسید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdj90f.yt0fj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما