تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۹
جالب است ۰
سفیر هند در امارات گفت: قرار است هند و امارات در تجارت های ۲ جانبه خود به جای دلار و سایر ارزهای خارجی از پول های محلی یکدیگر استفاده کنند.
 امارات و هند سوآپ ارزی می کنند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در یک توافق تاریخی میان امارات متحده عربی و هند، دو کشور برای استفاده از پول های محلی خود بطور مستقیم در تبادلات تجاری میان یکدیگر به جای دلار و سایر ارزهای خارجی موافقت کردند.

انجام این توافقنامه به معنی صرفه جویی بزرگ برای طرف های تجاری به دنبال افزایش حجم تجاری 2 کشور تلقی می شود. در همین حال «ناودیپ سوری» سفیر هند در امارات گفت: این توافقنامه در راستای سفر 2 روزه اخیر «نارندار مودی» نخست وزیر هند به ابوظبی و دوبی انجام گرفته است.

سفیر هند تصریح کرد که 2 توافقنامه دیگر هم بین دو کشور نهایی شده است که یکی از آنها در مورد توافق سوآپ ارزی میان بانک های مرکزی هند و امارات است و دیگری هم تکمیل شده و آماده تبادل نظر از طریق نامه نگاری است.

«ناودیپ سوری» تصریح کرد که سوآپ ارزی، تجارت میان 2 کشور را رقابتی تر می کند و تاثیر مثبتی هم بر روی تجارت هند و امارات می گذارد. همچنین سفیر هند گفت: توافق دیگری که میان دو کشور نهایی شده، موضوع همکاری نزدیک هند و امارات برای مبارزه با پولشویی است.

بر همین اساس، حجم تجاری میان هند و امارات در سال 1982 میلادی 182 میلیون دلار ثبت شده که این رقم در سفر اخیر مودی به امارات 53 میلیارد دلار در سال عنوان شده است. بنابراین قرار داد سوآپ ارزی میان 2 کشور در تجارت دو جانبه کاملا منطقی است.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdccoeqs.2bqse8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما