تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸
جالب است ۰
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور خبر داد :

صدور هزار میلیارد تومان ضمانت نامه سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور با اعلام اینکه صدور ضمانت های سرمایه گذاری ۱۰ برابر رشد داشته است از صدور هزار میلیارد تومان ضمانت نامه با سقف ۱۸ میلیارد تومانی در دولت تدبیر و امید خبر داد.
صدور هزار میلیارد تومان ضمانت نامه سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، «مهدی حسین نژاد» ، گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون از سال 1388 افتتاح شد و تا سال 92 حدود 110 میلیارد تومان ضمانت نامه با سقف سه میلیارد تومان صادر کرده است.

وی با اشاره به افزایش 10 برابری صدور ضمانت نامه در دولت تدبیر و امید افزود: البته در این دوره 30 درصد از کارمزد را نیز بخشیدیم همچنین نرخ پنج درصدی برای مواردی که فرد نتواند از عهده تعهداتش برآید و تسهیلات خود را پرداخت کند در نظر گرفتیم.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور اظهار داشت: این صندوق نقش حمایتی دارد و هیچگاه به دنبال تعطیلی شرکت ها نیست بلکه تلاش می کند در همان ابتدای امر بدهی این شرکت ها به بانک های عامل را بپردازد و این امکان را برای آنها فراهم کند تا در بلندمدت بدهی خود را به صندوق پرداخت کنند.
وی گفت: از آنجایی که حمایت از شرکت ها و افزایش تولید از اهداف تعریف شده صندوق ضمانت سرمایه گذاری است بنابراین با افراد و شرکت ها به صورت دوستانه مذاکره می کنیم و تا پایان کار کنار آنها هستیم.
حسین نژاد درباره نحوه اعطای تسهیلات به شرکت ها نیز یادآور شد: اعطای تسهیلات به شرکت ها بر اساس شاخص های تعیین شده و اعتبارسنجی طرح انجام می شود که تاکنون تنها 2 یا سه طرح با مشکل مواجه شده اند.
وی اظهار داشت: البته دلایل شکست طرح ها نیز بررسی شده و عمده این ناکامی ها مربوط به ناتوانی مدیران و عاملان شرکت ها است.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با اشاره به اینکه یک شبه نمی توان پنج هزار نفر کارآفرین تربیت کرد و این امر زمان بر است، گفت: تنها تحصیلات آکادمیک کافی نیست و افراد باید آموزش های لازم در حوزه فعالیت خود را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه در ایران مخترع با کارآفرین اشتباه گرفته می شود، اظهار داشت: ممکن است فرد 20 اختراع داشته باشد اما کارآفرین خوبی نباشد اما چون تجربه کسب و کار ندارند، توصیه می کنیم اختراعات خود را فروخته و سرمایه گذار جذب کنند.
حسین نژاد در ادامه به طرح تحول روستاها اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر دولت 12 هزار میلیارد تومان اعتبار برای روستاییان در نظر گرفته شده و این در حالیست که مقرر شده معاونت تعاون وزارت کار نزدیک به سه هزار شرکت را تحت پوشش قرار دهد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور گفت: بر اساس آخرین آمار، تاکنون 1500 طرح در معاونت تعاون شناسایی و اقدامات لازم درباره توانمندی آنها انجام شده است و صندوق ضمانت نیز با حمایت از این طرح ها سعی خواهد کرد تا این طرح مطابق پتانسیل منطقه فعالیت کنند.
وی تاکید کرد: اولویت اعطای ضمانت با ایده های جدید است تا بتوانند شکاف تقاضا و بازار را پر کنند و اینگونه نباشد که ایده ها مشابه باشند.
حسین نژاد همچنین تصریح کرد که دولت تدبیر و امید از ایده هایی که کالاهای وارداتی یا کالاهایی که با کمبود عرضه آنها قیمت ها افزایش می یابد، تولید کند، استقبال می کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch--nz.23nzkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما