تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۸
جالب است ۰
طی روز‌های گذشته دلار با نوسانات چشمگیری رو به رو شد تا جایی که امروز به مرز ۵هزار تومان هم رسید در جریان معاملات امروز بسیاری از صرافی‌ها، نه دلار می‌خریدند و نه دلاری برای فروش داشتند.
صرافی‌های تهران: دلار نه می‌خریم و نه می‌فروشیم!
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،دلار از هفته گذشته تاکنون روند صعودی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده چنانچه امروز به بالاترین نرخ خود یعنی ۴۹۲۵ تومان در بازار آزاد هم رسید.

البته این نرخ در بسیاری از صرافی‌ها متغیر است و در روز جاری از نرخ ۴۷۷۴ تا ۴۷۹۰ تومان برای خرید و از  ۴۷۸۴ تا ۴۹۲۵ برای فروش در نوسان بود.

از اوایل هفته گذشته تاکنون نرخ دلار در بازار آزاد ۲۶۰تومان و نسبت به ابتدای هفته جاری ۱۵۰تومان افزایش پیدا کرده است.

از صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها در هفته گذشته، افزایش نرخ ارز روز‌های آتی مشخص شده بود هرچند بانک مرکزی بارها وعده تثبیت نرخ ارز و تنظیم بازار را داده اما هنوز در انجام این کار موفق نبوده است.

این در حالی است که بسیاری از صرافی‌ها در روز‌های پر نوسان تابلو‌های خود را صفر می‌کنند و معاملات خرید و فروش انجام نمی‌دهند. امروز هم از آن روز‌های پر نوسان مستثنی نبوده و قریب به اتفاق بسیاری از صرافی‌ها معامله دلار هم در بخش فروش و هم خرید را انجام نمی‌دادند تا نرخ ارز به ثبات برسد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند شیب تند افزایش نرخ دلار تا پایان سال به دلیل افزایش تقاضای مردم و بدهی‌های دولت، ادامه دار خواهد بود و نرخ دلار از نرخ کنونی هم فراتر خواهد رفت و برخی دیگر معتقدند نرخ دلار تثبیت خواهد شد اما آن‌چه که از نوسانات اخیر شاهد هستیم نرخ ارز تا پایان سال جاری، همچنان حالت صعودی خواهد داشت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcawin6.49n6e15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما