تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۴
جالب است ۰
در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا جان تازه‌ای گرفت

شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز دوشنبه بالا آمد و طلا هم افزایش قیمت را تجربه کرد.
شاخص بورس آسیا جان تازه‌ای گرفت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،شاخص سهام کشورهای آسیایی در روز دوشنبه با سیر صعودی شروع به کار کرد؛ این در حالی است که سرمایه گذاران جهانی همچنان در مورد ریسک های ناشی از افزایش تورم در آمریکا نگران هستند. در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن یک درصد افزایش پیدا کرد؛ البته هفته گذشته بورس آسیا 7.3 درصد روند نزولی را تجربه کرده بود.

همچنین شاخص بورس کره جنوبی و چین هر کدام 1.2 درصد بالا آمد؛ در حالی که بورس نیکی ژاپن به دلیل تعطیلات این کشور بسته بود. شاخص «ایی مینی» اس اند 500 هم 0.6 درصد جهش نشان داد. انتظار می رود شروع به کار شاخص بورس های  اروپایی هم با افزایش بیش از یک درصدی باشد.

در آمریکا ارزش اوراق قرضه 10 ساله با 2.885 درصد افزایش به بیشترین ارزش خود در 4 سال اخیر رسید؛ اما برآورد از نرخ تورم ایالات متحده در ماه ژانویه به 1.9 درصد کاهش پیدا کرد. در آمریکا شاخص اس اند پی 500 در هفته گذشته با 5.2 درصد کاهش بدترین عملکرد 2 سال اخیر خود را ثبت کرد و از بیشترین سیر صعودی خود 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

در بازار جهانی ارز، ارزش یورو با 5 دهم درصد رشد به 1.2288 دلار رسید؛ در حالی که پول اروپا در هفته گذشته 1.8 ارزش خود را از دست داده بود؛ اما دلار با 4 دهم درصد کاهش در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان به 90.118 واحد رسید. هر دلار به 108.71 ین رسید که حاکی از مقاومت دلار در برابر پول ژاپن دارد؛ ضمن اینکه هر اونس طلا با 6 دهم درصد افزایش به یکهزار و 323 دلار و 88 سنت رسید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf0tdy.w6dyeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما