تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۴
جالب است ۰
نقیب گفت: بانک مرکزی با افتتاح حساب ارزی می‌تواند تقاضا برای ارز را کاهش دهد و از افزایش نرخ ارز جلوگیری کند.
افتتاح حساب ارزی و طلایی باعث کاهش تقاضای ارز می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی نقیب عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز مشکلات زیادی در بخش تولید به همراه دارد، اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز تأثیرمستقیمی بر صنعت، تأمین منابع مالی و نقدینگی تولیدکنندگان دارد و باعث خروج سپرده‌ها از بانک برای خرید ارز و سکه خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به افتتاح حساب ارزی و طلایی برای کاهش تقاضا، بیان کرد: عمده‌ترین دلیل افزایش قیمت ارز در کشور این است که ارز به صورت کاغذی رد و بدل می‌شود، به همین دلیل شایعات و کمبود مقطعی ارز در بازار قیمت آن را افزایش می‌دهد. بانک مرکزی با ایجاد راهکارهایی همچون بازکردن حساب ارزی و طلایی و استفاده از کارت‌های اعتباری برای خرید دلار باعث کاهش جابه‌جایی به صورت کاغذی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت نقش توانایی کنترل قیمت بازار را دارد، تصریح کرد: 80 درصد ارز کشور توسط دولت و شرکت‌های زیرمجموعه آن، از طریق فروش نفت و منابع پتروشیمی تأمین می‌شود که با مدیریت صحیح می‌تواند نرخ ارز را کنترل کند.

عضو اتاق بازرگانی با اشاره به کمبود ارز در بازار، افزود: در زمان افزایش تقاضا، نرخ ارز به طور معمول افزایش می‌یابد، در نتیجه بانک مرکزی با توزیع ارز در بازار توانایی مدیریت و شکستن حباب قیمت را دارد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه افزایش ناگهانی قیمت ارز به بازار شوک وارد می‌کند، تصریح کرد: میزان عرضه و تقاضا در بازار، نرخ ارز را مشخص می‌کند و تزریق دلار از سوی دولت با نرخی کمتر باعث کاهش مصنوعی قیمت دلار می‌شود که به مرور زمان با جهش خود بازار را دچار شوک می‌کند.

نقیب در پایان با تأکید بر اثرات منفی افزایش نرخ ارز در امنیت اقتصادی، گفت: بالا رفتن نرخ ارز سبب افزایش مواد اولیه و هزینه‌های تولید می‌شود و این عدم ثبات در بازار میزان سرمایه گذاری در بازار را کاهش می‌دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfjtdy.w6dytagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما