تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۹
جالب است ۰
یک مسوول بانک مرکزی اعلام کرد: ثبت سفارش برای واردات کالا از چهار کشور«هند»، «کره جنوبی»، «ترکیه» و «چین» از تاریخ ۱۰ بهمن ماه امسال صرفاً با روش بانکی و از طریق گشایش اعتبار اسنادی، برات و یا حواله امکان پذیر است.
واردات کالا از کشورهای هند، کره جنوبی، ترکیه و چین صرفاً از طریق بانکی میسر است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی این بانک اظهار داشت: محدودیت مطابق بخشنامه معاون اول رییس جمهوری انجام می شود.

وی با تشریح 2 روش ثبت سفارش کالا برای واردات، بیان داشت: برای واردات کالا به کشور، 2 روش «بانکی» و «غیربانکی» وجود دارد که در روش بانکی، تخصیص و تامین ارز عمدتاً توسط بانک مرکزی و پرداخت آن به واسطه یکی از بانک های عامل انجام می گیرد.
مهدی کسرایی پور در خصوص سازوکار واردات کالا به روش غیربانکی افزود: در روش غیربانکی یا همان روش «بدون انتقال ارز » هیچ یک از بانک های تجاری و یا تخصصی کشور به عنوان بانک عامل در پرداخت بهای کالای وارداتی دخیل نیستند.
مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی تصریح کرد: بر بخشنامه معاون اول رییس جمهوری واردکنندگان کالا از کشورهای هند، کره جنوبی، ترکیه و چین الزاماً باید از طریق بانکی و با استفاده از ابزارهای بانکی نظیر اعتبار اسنادی، برات و یا حواله به ثبت سفارش و واردات کالا اقدام کنند.
وی درباره ثبت سفارش های انجام شده برای واردات از چهار کشور اشاره شده با روش غیربانکی قبل از ابلاغ بخشنامه معاون اول رییس جمهوری گفت: سازمان توسعه تجارت، گمرک و سایر دستگاه های ذیربط در خصوص اینگونه از ثبت سفارش ها، تمهیدات لازم را اندیشیده اند و این موارد ارتباطی به بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور ندارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfjjdy.w6dyvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین