تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
جالب است ۰
مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان :

ثبات قیمت حامل های انرژی به نفع اقتصاد و بورس

به گفته مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان موضوعی که باید در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی در نظر گرفت این است که همه صنایع درگیر مسأله حمل و نقل هستند، بنابراین با گران نشدن حامل های انرژی مانند بنزین و گازوئیل اثر آن روی همه بخش های اقتصادی دیده می شود.
ثبات قیمت حامل های انرژی به نفع اقتصاد و بورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان درباره نقش قیمت حامل های انرژی در اقتصاد و بازار سرمایه، گفت: در نگاه اول با ثبات قیمت حامل ها تنها نمادهای پالایشگاهی اثر می پذیرند. درآمد پالایشی ها به صورت کارمزدی است یعنی نفت را می خرند و بعد محصولات حاصل از آن را به دولت می فروشند، در نتیجه سودآوری این گروه در گروی قیمت خرید نفت و قیمت فروش حامل های انرژی است، در نتیجه قیمت حامل ها تعیین کننده صرف سود و زیان شرکت های پالایشی نیست.

صفاری ادامه داد: در صنعت پالایشی کارمزد تعیین کننده است به طوریکه در برخی ادوار با وجود اینکه قیمت حامل های انرژی پایین بود اما پالایشی ها سودهای خوبی می کردند.

وی با بیان اینکه سیاست های دولت در تعیین کارمزدها در میزان سودآوری شرکت های پالایشی اثر گذار است، اظهار کرد: نمی توانیم به صراحت بگوییم قیمت حامل ها باعث افزایش یا کاهش درآمد پالایشی ها می شود بلکه سیاست های وزارت نفت تعیین کننده میزان سودآوری شرکت های پالایشی  است.

صفاری خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که با مخالفت مجلس برای افزایش قیمت حامل ها، در سال آینده شاهد شوک تورمی در صنایع نخواهیم بود و با تثبیت قیمت ارز نیز رخداد غیر قابل پیش بینی و غیر قابل کنترلی رخ نمی دهد.

وی در بخش پایانی گفتگو به بودجه 97 اشاره کرد و گفت: چنانچه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی درآمدها انجام شود برای شرکت های بزرگ زیانده اثر جدی خواهد داشت. روز دوشنبه در مجلس درباره این موضوع صحبت شده و قرار است برای پاره ای از اصلاحات به کمیسیون تلفیق برود.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان توضیح داد: با تصویب این موضوع، بسیاری از شرکت های بزرگ بانکی، خودرویی و فولادی که دارایی های سنگینی دارند در عین حال با هزینه های مالی بالا دست به گریبان هستند، می توانند تجدید ارزیابی و ساختار مالی خود را اصلاح کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb8ab8.rhb8spiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما