تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۳
جالب است ۰
یک کارشناس سرمایه گذاری مطرح کرد؛

پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز به کمک ابزارهای مشتقه

کارشناس بانک وسرمایه‌گذاری گفت: راه‌اندازی بورس ارز و استفاده از مشتقات ارزی از ساختارهایی هستند که می‌توانند کمک بسیار فراوانی به اصلاح نرخ ارز داشته باشند.
پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز به کمک ابزارهای مشتقه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سعید عباس‌نیا درخصوص بررسی راهکارهای اصلاح نرخ ارز، گفت: هم اکنون اصلاح نرخ ارز با روش‌های دستوری اقدام صحیحی در فضای اقتصادی نیست. نرخ ارز باید به طور واقعی و طبق قاعده قیمت واحد و بر اساس قدرت خرید برابری ارزها تعیین شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نرخ ارز بر اساس ارزش واقعی و طبق مکانیسم بازار ارز تعیین نمی‌شود، زمینه ساز ایجاد فرصت‌های آربیتراژی طولانی مدت در اقتصاد است که خود می‌تواند بستری برای بروز رانت‌های اقتصادی شود.

کارشناس بانک و سرمایه‌گذاری تصریح کرد: به منظور پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز در بنگاه‌های اقتصادی، راه‌اندازی بورس ارز و استفاده از مشتقات ارزی از ساختارهایی هستند که می‌توانند کمک بسیار فراوانی به اصلاح نرخ ارز داشته باشند.

عباس‌نیا ادامه داد: متولیان سیاست‌های پولی و ارزی در زمان بروز هیجانات و شوک‌های تغییر نرخ ارز، وعده ایجاد چنین بازاری را می‌دهند، اما تا زمان شوک بعدی فراموش می‌کنند.

این کارشناس بانک در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه راه‌اندازی بورس ارز، قدرت مدیریت سرمایه و فرصت پوشش ریسک را به بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی می‌دهد، منجر به جذب و نگهداشت سرمایه‌های اقتصادی  می‌شود

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdoo0f.yt0fo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما