تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۶
جالب است ۰
بانک مرکزی سودان برای کنترل نرخ تورم در این کشور، پوند سودانی را در برابر دلار ارزکاهی می کند.
بانک مرکزی سودان پول این کشور را دستکاری می‌کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بانک مرکزی سودان در بحبوحه افزایش نرخ تورم در این کشور اعلام کرد که پول سودان را در برابر دلار به 30 پوند سودانی کاهش خواهد داد و از امروز این نرخ رسمی ارز اعمال خواهد شد.

البته پیش از این هر دلار در برابر نرخ رسمی  18 پوند سودانی داد و ستد شده است؛ اما در بازار سیاه در روز یکشنبه هر دلار در برابر 40 تا 43 پوند سودانی معامله شد که پایین رقم در تاریخ پول سودان است.

بانک مرکزی سودان اعلام کرد که کاهش ارزش پول این کشور به کنترل تورم صعودی سودان که 34 درصد عنوان شده، کمک می کند. همچنین بانک مرکزی سودان به بانک های بازرگانی اعلام کرده که با هماهنگی بهتر، ارز خارجی را در جهت استفاده بهینه برای کمک به واردات اقلام ضروری عرضه کنند.

بر همین اساس، معاملات بازار ارز خارجی در سودان از دوازهم اکتبر سال گذشته میلادی همزمان با برداشته شدن تحریم های اقتصادی آمریکا از خارطوم بعداز 20 سال، با نوسان شدید قیمت روبرو شده و شماری از اخلال گران ارزی هم در این کشور دستگیر شده اند.

بر پایه این گزارش، انتظار می رفت که با برداشته شدن تحریم های اقتصادی از سودان، پول این کشور در برابر دلار تقویت شد که از آن زمان به بعد فقط با کاهش ارزش روبرو شده است؛ ضمن اینکه بانک های سایر کشورها برای انجام تراکنش با خارطوم همچنان بسیار محتاطانه عمل می کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjytev.uqevizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین