تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۰
جالب است ۰
رشد ۳درصدی قیمت طلا در سال۲۰۱۸

روند صعودی قیمت طلا ادامه نخواهد داشت

موسسه سرمایه گذاری ای بی ان امرو بر این باور است که روند صعودی قیمت طلا چندان دوام نخواهد آورد و قیمت این فلز گرانبها به زودی کاهش خواهد یافت.
روند صعودی قیمت طلا ادامه نخواهد داشت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بانک هلندی ای بی ان امرو در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا طی هفته های آینده به کمتر از 1300 دلار خواهد رسید. جورجت بوئل تحلیلگر ارشد بانک ای بی ان تاکید کرد: قیمت طلا از ابتدای سال 2018 میلادی تاکنون 3 درصد رشد داشته ولی این مساله یک سال خوب را برای طلا تضمین نخواهد کرد. افزایش قیمت طلا در ابتدای هر سال یک روند تاریخی بوده است. از سال 2006 تاکنون ، در 9 سال از 13 سال قیمت طلا در آغاز هر سال افزایش داشته و یک روند مثبت را ثبت کرده است ولی تنها در 4 مورد قیمت طلا در آن سال با افزایش روبرو شده است.

وی افزود: امسال وضعیت طلا بی نظیر بوده است آن هم به خاطر رابطه عادی و معمول بین بازار طلا و سایر بازارها. تصور کلی این است که با افزایش نرخ بهره واقعی اوراق قرضه آمریکا قیمت طلا با کاهش روبرو می شود. افزایش انتظارات تورمی نیز موجب رشد تقاضا و قیمت طلا می شود. ولی از ابتدای امسال تاکنون افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا تاثیری بر قیمت طلا نداشته است. از سوی دیگر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال های 2018 و 2019 نیز هنوز تاثیری بر قیمت طلا نداشته است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: قیمت طلا در ماه های اخیر تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار داشته و با افزایش نسبی روبرو شده است. رابطه منفی و معنادار بین ارزش دلار و قیمت جهانی طلا هنوز پابرجاست. این مساله در خصوص ارزش یورو و ین در برابر طلا نیز صادق است. این مساله بار دیگر نشان داده است که ارزش دلار تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا دارد.

دلار عملکرد بسیار بدی را در سال 2017 میلادی ثبت کرده و ریسک سیاسی در آمریکا نیز افزایش یافته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی موسسه ای بی ان امرو قیمت طلا طی هفته های آینده با کاهش روبرو خواهد شد و به کمتر از 1300 دلار در هر اونس خواهد رسید.

افت 50 درصدی فروش سکه طلا در بازار آمریکا در ماه ژانویه/ چینی ها 9 درصد بیشتر طلا خریدند

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که فروش سکه طلا در بازار آمریکا در ماه ژانویه با افت 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، میزان فروش سکه طلا در آمریکا طی ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش داشته و به پایین ترین سطح خود در 10 سال اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش میزان فروش سکه نقره در بازار آمریکا نیز در این مدت به پایین ترین سطح خود از سال 2009 میلادی رسیده است.

فروش سکه طلا در بازار آمریکا در این مدت به کمتر از 58500 اونس رسیده که این رقم نسبت به سال قبل 50.2 درصد کاهش داشته است. این رقم سال قبل به بیش از 117500 اونس رسیده بود.

فروش سکه نقره نیز در این مدت به 3.2 میلیون اونس رسیده که نسبت به سال قبل افت 37 د رصدی داشته است. در ژانویه سال قبل بیش از 5.1 میلیون اونس سکه نقره در آمریکا به فروش رسیده بود.

در ماه دسامبر نیز فروش سکه طلا و نقره در آمریکا به پایین ترین سطح در 10 سال اخیر رسیده بود. به نظر می رسد افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا و نقره تاثیر منفی زیادی بر فروش سکه طلا و نقره در آمریکا داشته است.

این در حالی است که تلویزیون دولتی چین گزارش داده است که مصرف طلا در این کشور طی سال 2017 میلادی با رشد 9.4 درصدی روبرو شده است.

تقاضای طلای چین در سال گذشته به بیش از 1089 تن رسیده است. فروش جواهرات طلا در بازار چین نیز در سال 2017 با 10.35 درصد افزایش به 696 تن رسیده است. فروش شمش طلا نیز در این مدت با 7.28 درصد افزایش به 276 تن رسیده است.

این گزارش نشان می دهد که تولید طلای چین در سال 2017 با 6.03 درصد کاهش به 426 تن رسیده است. این نخستین کاهش چشمگیر تولید طلای چین از سال 2000 به شمار می رود.

قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی با رشد 13 درصدی روبرو شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceox8z.jh8zzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین