تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۲
جالب است ۰
سهام داران در معاملات امروز در بورس و فرابورس، بیش از دو میلیارد سهم را به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان خریدای کردند که این ارقام نسبت به بهمن ماه گذشته بی سابقه بوده است.
ارزش معاملات از ۶۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از سنا، حجم و ارزش معاملات امروز در بورس و فرابورس از رشد خیره کننده ای برخوردار بود و سرمایه گذاران نیز پول های تازه ای را وارد این دو بازار کردند.

بر اساس آمار موجود، امروز یک میلیارد و 679 میلیون و 703 هزار و 561 سهم به ارزش سه هزار و 829 میلیارد و 780 میلیون ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شد. این معاملات در 104 هزار و 262 دفعه انجام شد. ارزش و تعداد معاملات انجام شده از بهمن ماه پارسال تاکنون، بیشترین میزان به شمار می رود و این امر نشان دهنده افزایش  اعتماد سرمایه گذاران به بازار سهام است.

در نتیجه معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با 340 واحد افزایش به 75 هزار و 368 واحد رسید. 

شاخص صنعت هم در نتیجه رشد قیمت سهام حاضر در این گروه، با رشدی 15 واحدی به 62 هزار و 941 واحد رسید. شاخص بازار اول هم امروز را سبز به پایان رساند. این متغیر با رشدی 360 واحدی به 56 هزار و 39 واحد رسید. 

در مقابل، شاخص بازار دوم با کاهش 53 واحدی بر روی عدد 144 هزار و 834 واحد قرار گرفت.

بانکی های خوش اقبال

با توجه به اخبار مثبتی که از توافق هسته ای به گوش می رسد و در نتیجه آن رفع تحریم ها، سرمایه گذاران نگاه ویژه ای به سهام بانکی دارند. به طوری که امروز یک میلیارد و 50 میلیون و 882 هزار سهم از این صنعت به ارزش یک هزار و 668 میلیارد و 241 میلیون ریال خریداری شد. 

حجم معاملات در بانک ملت که بیشترین تاثیر را بر روند شاخص داشت، به بیش از 329 میلیون سهم رسید. این سهم اثری 76 واحدی بر رند شاخص به جای گذاشت.

در عین حال، گروه مپنا با 61 واحد، بانک پاسارگاد با 60 واحد، بانک صادرات با 46 واحد و بانک تجارت با 41 واحد دیگر شرکت هایی بودند که امروز شاخص را مثبت کردند. در مقابل، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با 49 واحد و سرمایه گذاری غدیر با 22 واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص به جای گذاشتند. معامله بلوکی در محدوده منفی قیمتی بر روی نماد"پارسان" این نماد را تبدیل به تاثیرگذارترین نماد منفی بازار بر روی شاخص کرد.

در بازار امروز بانک های ملت، تجارت و انصار، ایران ترانسفو و بیمه آسیا بیشترین میزان تقاضا و شرکت های تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، سیمان مازندران، فولاد امیرکبیر کاشان و پارس پامچال بیشترین حجم عرضه را داشتند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcicpaz2t1az.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین