تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳
جالب است ۰
مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی :

آغاز طرح پیش فروش سکه از ۱۷ بهمن

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی اعلام کرد: طرح پیش فروش سکه بانک مرکزی با عاملیت بانک ملی از روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه در ۱۳۱۲ شعبه منتخب بانک ملی آغاز می شود.
آغاز طرح پیش فروش سکه از ۱۷ بهمن
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مسعود رحیمی مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی صبح امروز (یکشنبه) و در نشستی خبری با خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به افزایش نرخ سکه بهار آزادی از ابتدای نیمه دوم سال و شروع پاییز نقدهایی به بانک مرکزی وارد می شد که این بانک باید به عنوان متعادل کننده بازار وارد شود.

وی افزود: حباب سکه حدود 250 هزار تومان بود و ما از ابتدای آذرماه از طریق حراج سکه در بانک کارگشایی ورود کردیم و سکه های نیم و تمام را با مکانیزم بازار عرضه کردیم و در این مدت کوتاه تا حدود زیادی حباب را تخلیه کنیم هرچند برای مداخله بانک مرکزی هم نقدهایی وارد می شد.

رحیمی گفت: مداخله بانک مرکزی و فرصتی که در اختیار خریداران قرار گرفته تنها در تهران بود و نحوه ورود بانک مرکزی هم به طور آنی بود و امکان استفاده افرادی که در موارد آتی قصد خریدا داشتند نادیده گرفته شده بود.

وی اظهارداشت: طرح پیش فروش سکه بانک مرکزی با عاملیت بانک ملی از روز سه شنبه 17 بهمن ماه در 1312 شعبه منتخب در بانک ملی به این امر تخصیص داده شده و مشخصات آنها در پایگاه اینترنتی بانک ملی درج شده و پیش خرید برای افراد حقیقی بالای 18 سال وجود دارد و با در دست داشتن کارت ملی امکان خریدا دارند.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی اظهارداشت: در مرحله اول یک میلیون تومان دریافت می شود و سررسید به طور شش ماهه و یک ساله خواهد بود. بهای نهایی سکه براساس به نرخ روز تحویل و با تخفیف 9 درصدی برای سررسید یک ساله و تخفیف 4 درصدی برای پیش خریدهای شش ماهه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه که قرار است هیچ کارمزدی از مردم در شعب اخذ نشود، افزود: ما برای یک دوره آتی قیمتی را تعیین کردیم. قیمت سکه براساس قیمت طلای جهانی و دلار تعیین می شود و به طور قطع نمی شود امروز قیمت ماه آینده را هم پیش بینی کرد.

رحیمی گفت: انتخاب با مردم است که این انتخاب را برای سرمایه گذاری انجام دهند؛ هدف ما ایجاد جذابیت کاذب نیست و هدف ما در بانک مرکزی این است که برای متعادل کردن بازار به این حوزه ورود پیدا کنیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdfx0f.yt0fn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین