تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۷
جالب است ۰
وزیر نفت: ۱۶.۵میلیون لیتر بنزین بیشتر تولید کردیم

رشد ۲۸درصدی تولید بنزین نسبت به سال گذشته

زنگنه، وزیر نفت و انرژی گفت: برای اولین بار در تولید گاز از پارس جنوبی یا با قطر برابریم و یا کمی هم بیشتر از قطر تولید داریم.
رشد ۲۸درصدی تولید بنزین نسبت به سال گذشته
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در نشست خبری امروز گفت: در سال جاری نسبت به سال قبل روزانه ۱۶.۵ میلیون لیتر بنزین بیشتر تولید کردیم که نشان از رشد ۲۸ درصدی دارد.

وی افزود: از این میزان تولید روزانه ۱۲.۵ میلیون لیتر مربوط به فاز اول ستاره خلیج فارس بوده است. ودر قرارداد فاز ۱۱ با توتال طبق زمان بندی پیش می‌رویم.

وی همچنین گفت: در مورد صادرات گاز به پاکستان خرج عظیمی کردیم و خط لوله را تا مرز رساندیم اما پاکستان به تعهداتش عمل نکرده است.و از نظر وزارت نفت باید وارد بحث حقوقی بشویم البته باید موضوعات سیاسی نیز در نظر گرفته شود.

وی در مورد همکاری با ترکمنستان  گفت: علاقمند به همکاری هستیم اما آنها از ما به داوری شکایت کردند. و ما هم معتقدیم آنها هم به ما خساراتی وارد کرده‌اند و باید اینها با هم در نظر گرفته شود تا تسویه حساب صورت بگیرد.

زنگنه در مورد قیمت نفت در بودجه گفت: نفت ۵۵ دلار در نظر گرفته شده که از نظر من قیمت محافظه‌کارانه‌ای است.

وی افزود: ۱۵۰ نفر در مورد قراردادهای نفتی در حال کار هستند، من جرأت نمی کنم قراردادهایی را که نزدیک به قطعی شدن است نام ببرم، عده‌ای در داخل و خارج منتظرند تا نسبت به این قراردادها موضع بگیرند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfv0dy.w6dyvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین