تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰
جالب است ۰
بیش از نیمی از بانک های روسیه پاکسازی و بانک های فاقد صلاحیت از گردونه بانکداری خارج شد.
روسیه بیش از ۵۰ درصد بانک‌های خود را پاکسازی کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، «الویرا نابیولینا» رییس کل بانک مرکزی روسیه گفت: فرآیند پاکسازی بیش از نیمی از بانک های روسی به اتمام رسیده است. وی در ادامه گفت: بخش قابل توجهی از بانکداری روسیه از وجود بازیگران غیر واجد الشرایط پاکسازی شده است.

«نابیولینا» تصریح کرد که فقط دولت به بانک های Otkritie، «بی اند پی» و «پی اس بی» کمک مالی کرده و این رقم 18 میلیارد دلار است و سپس بانک Otkritie و «بی اند پی» فروخته می شوند و بانک «پی اس بی» هم به یکی از بانک های بخش دفاعی روسیه واگذر می شود.

بر همین اساس از اواسط سال 2017 میلادی، رییس کل بانک مرکزی روسیه تحت اصلاحات در سیستم بانکی این کشور اعلام کرد که فقط آندسته از بانک هایی که دارای رتبه اعتباری بالا از سوی دو موسسه اعتبار سنجی ACRA و Expert RA روسیه هستند، مجاز به دسترسی به برخی از منابع و ابزارهای دولتی هستند.

از جمله قوانین دیگر در راستای اصلاحات بانکداری روسیه، الزام سرمایه اضافه و داشتن تراز حداقلی به منظور دسترسی به منابع دولتی برای بانک ها است. در حال حاضر، بیش از 500 بانک در روسیه فعالیت دارند و بانک مرکزی این کشور به تدریج قوانین خود را برای بانک ها سفت و سخت کرده است.

برای مثال بانک مرکزی به شدت بر  فرآیند وام دهی بانک ها و شخص گیرنده نظارت دارد که این موضوع می تواند از ورشکستگی بانک ها جلوگیری کند. همچنین بانک مرکزی روسیه طرح پیشنهادی را به بانک ها ارائه کرده که شرایط وام دهی را سخت تر کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc0iqs.2bqsp8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین