تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸
جالب است ۰
در معاملات هفته گذشته؛

نفت از صعود بازماند

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر آمار ماهانه آمریکا که افزایش بی‌سابقه تولید داخلی این کشور را نشان داد با کاهش روبه‌رو شد و برای کل هفته نیز کاهش هفتگی را به ثبت رساند.
نفت از صعود بازماند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مارس در بازار بورس کالای نیویورک 35 سنت یا 0.5 درصد کاهش یافت و در 64.45 دلار در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه 1.7 درصد افزایش یافته بود که بزرگترین افزایش روزانه در یک هفته گذشته بود اما قیمت‌ها برای کل هفته حدود یک درصد کاهش داشت.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در آوریل 1.07 دلار یا 1.5 درصد کاهش یافت و در 68.58 دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته حدود 2.2 درصد کاهش ثبت کرد.

آبیشک کومار، تحلیلگر انرژی در کنفرانس گلوبال گاز آنالیتیک در لندن گفت: قیمت‌های نفت به دلیل افزایش تولید نفت در آمریکا و همچنین بهبود اندک ارزش دلار تحت فشار منفی قرار گرفت. قیمت‌های نفت در حال حاضر در محدوده پیش‌ خرید قرار دارد که ممکن است معامله‌گران را به سودگیری تشویق کند.

طبق آماری که هفته گذشته از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد، تولید نفت این کشور با رونق استخراج شیل در نوامبر برای نخستین بار در حدود 50 سال اخیر، از مرز 10 میلیون بشکه در روز فراتر رفت. این آمار نگرانی‌هایی را نسبت به اشباع بازار از عرضه بیش از حد تقاضا برانگیخت.شرکت خدمات صنعتی بیکرهیوز نیز روز جمعه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یافته و با شش حلقه رشد، به 765 حلقه رسیده است، اما قیمت نفت از پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید مورد حمایت قرار گرفت.

طبق نتایج یک نظرسنجی رویترز، پایبندی تولیدکنندگان مشارکت کننده در توافق کاهش تولید اوپک، از 137 درصد در دسامبر به 138 درصد در ژانویه افزایش یافت که نشان می دهد پایبندی آنها حتی با وجود صعود قیمت‌ها به بالاترین رکورد از سال 2014، تغییری نکرده است.

اوپک و 10 تولیدکننده خارج از این سازمان شامل روسیه در اواخر سال 2016 موافقت کردند مجموع تولیدشان را معادل حدود دو درصد از تولید جهانی کاهش دهند تا اشباع عرضه حذف شده و از قیمت‌ها پشتیبانی کنند. این تولیدکنندگان اواخر سال گذشته موافقت کردند توافق‌شان را تا پایان امسال ادامه دهند.

به گفته تحلیلگران، تلاش‌های اوپک کمک کرده قیمت‌های نفت بیش از 50 درصد از اواسط سال 2017 افزایش پیدا کند، اما قیمت‌های بالاتر به تولیدکنندگان شیل آمریکا انگیزه بیشتری برای بالابردن تولید بخشیده و نگرانی‌ها نسبت به مازاد عرضه و محدود شدن رشد قیمت‌ها را تشدید کرده است.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسوبانک در کنفرانسی در لندن هشدار داد که قیمت برنت ممکن است به مرز 60 دلار سقوط کند که تا حدی به دلیل رشد تولید آمریکا خواهد بود.

در مقابل بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد که بازار نفت شش ماه زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به تعادل میان عرضه و تقاضا دست یافته و این بانک آمریکایی قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت برنت در شش ماه آینده را به 82.50 دلار در هر بشکه افزایش داد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcayun6.49n6e15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما