تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
جالب است ۰
متنوع سازی بازارهای نفت ایران به منظور انتخاب مشتریان راهبردی و ایجاد تنوع در روش‌های فروش که در سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی جهت مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز در دستور کار قرار گرفته، دستاوردهایی به دنبال داشته است.
متنوع سازی بازارهای نفت ایران از ایتالیا تا نامیبیا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،هم اکنون حدود 38 تا 40 درصد صادرات 2.2 میلیون بشکه ای نفت خام ایران روانه کشورهای اروپایی شده به طوری که محدوده بازارهای صادرات طلای سیاه ایران در قاره سبز از ترکیه و یونان آغاز شده و با امضای قراردادهای جدید به روسیه، بلاروس، مجارستان، لهستان، کرواسی توسعه یافته و تا کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و حتی انگلیس در غرب اروپا ادامه یافته است.

در همین حال کمیسیون اروپا (یورو استات) اخیرا با انتشار گزارشی، اعلام کرده است: صادرات نفت ایران به اروپا در 11  ماهه سال 2017 میلادی با رشد حدود 2 برابری نسبت به مدت مشابه سال 2016 به 9.3 میلیارد یورو رسیده است.

کمیسیون اروپا از ایتالیا به عنوان بزرگترین واردکننده نفت ایران در سال 2017 نام برده به طوری که واردات نفت ایتالیا از ایران در 11 ماهه 2017 بالغ بر 3 میلیارد یورو گزارش شده که این رقم معادل 32 درصد کل نفت صادراتی ایران به اروپا بوده است.

فرانسه با واردات 2.2 میلیارد دلار معادل 23 درصد کل صادرات نفت ایران به اروپا در رتبه دوم از این نظر قرار داشته است. یونان، اسپانیا و هلند نیز از دیگر واردکنندگان بزرگ نفت ایران در 11 ماهه سال 2017 بوده‌اند.

علاوه بر کشورهای بلوک شرق اروپا، ایران برای متنوع سازی بیشتر بازارهای هدف صادراتی خود در اندیشه تصاحب سهمی از بازار آفریقا بوده و مذاکراتی با برخی از کشورهای قاره سیاه همچون غنا، آفریقای جنوبی، کنیا، نامیبیا و ... آغاز کرده که می‌توانند در سال 2018 مقصد بشکه های نفت خام صادراتی ایران باشند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb05b8.rhb85piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین