تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷
جالب است ۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بورس با دستور رونق نمی‌گیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: بازار سهام با دستور رونق نمی گیرد.
بورس با دستور رونق نمی‌گیرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمد حسن نژاد در خصوص عملکرد بازار سرمایه کشور در مدت اخیر گفت: بازار بورس رابطه مثبتی با نوسانات بازار ارز دارد و بدیهی است که تقویت بازار سرمایه یکی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از رونق بازار سوداگری محسوب می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: قیمت خیلی از کالاهای تولید شده در شرکت های داخلی با توجه به نرخ دلار تعیین می شود بطور مثال قیمت محصولات فولادی و پتروشیمی براساس نرخ جهانی مشخص می شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی و گمانه زنی هایی که در خصوص اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی مطرح است، نیز در رشد شاخص بازار بورس در ماه های اخیر تاثیر گذار بوده است.

حسن نژاد افزود: باید توجه داشت بازار سهام با دستور رونق نمی گیرد، بازار بورس دماسنج اقتصاد کشور محسوب می شود و نوسانات این بازار با تحولات اقتصاد کشور ارتباط دارد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تقویت بازار بورس در گرو رونق اقتصاد کشور و ارتقای شفافیت مالی در بازارها است، یادآور شد:ارتقای شفافیت صورت های مالی و استفاده بهینه از ابزارهای مالی باعث کاهش ریسک اقتصادی و سوق بخشی از نقدینگی به بازار سرمایه می شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgqx9q.ak9qx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما