تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶
جالب است ۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کاهش ۳۰درصدی بودجه صنعت و معدن

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی بودجه بخش‌های صنعت و معدن در لایحه بودجه ۹۷ گفت: با این وضعیت بودجه در زمینه اشتغال زایی و توسعه صادرات با مشکل مواجه خواهیم بود.
کاهش ۳۰درصدی بودجه صنعت و معدن
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،حمید گرمابی  با بیان اینکه صنایع و معادن در لایحه بودجه با کمبود منابع مواجه است، اظهارکرد: البته در تغییراتی که در کمیسیون تلفیق اعمال شد، بودجه این دو بخش تا حدودی تقویت شده است.

گرمابی با اشاره به کاهش 20 تا 30 درصدی بودجه بخش‌های صنعت و معدن عنوان کرد: قطعا این موضوع بر عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از بازوهای اصلی ایجاد اشتغال و تولید، تاثیر می‌گذارد و به رغم اینکه قصد داریم تولید را رونق بدهیم و اشتغال‌زایی کنیم، این نواقص موجب می‌شود در زمینه تولید که ارتباط مستقیمی با اشتغال دارد، مشکل ایجاد شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس در ادامه افزود: قطعا وزارت صنعت، معدن و تجارت می توانست با در نظر گرفتن کمبودهایی که در بخش های صنایع و معادن وجود دارد، به دولت مشاوره دهد که بودجه مناسب تری برای این بخش ها در نظر بگیرد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

گرمابی با اشاره به بدهکاری چندین ساله دولت در مورد جوایز صادراتی گفت: دولت سال هاست که جوایز صادراتی را پرداخت نکرده و در شرایطی که تقاضا در داخل کشور کم است، صادرات تنها راه حل قطعی است که باید به دنبال آن برویم.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، در شرایطی که به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم، تقاضا پایین است، باید به دنبال صادرات رفت و این در حالی است که اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه 97، کفاف حمایت از صادرات را که رمز افزایش تولید و افزایش اشتغال در صنایع است، نمی‌دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchminz.23nvvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما