تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴
جالب است ۰
بانک مرکزی مکلف شد که سهم تعیین شده فروش نفت در بودجه را به صندوق توسعه ملی واریز کند.
سهم بانک مرکزی از واریز فروش نفت به صندوق توسعه ملی مشخص شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 کل کشور بخش درآمدی تبصره یک این لایحه را با 167 رای موافق، 21 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر مصوب کردند.

در بخش درآمدی تبصره یک این لایحه آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم 14.5 درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت و میعانات گازی (معاف از تقسیم سود سهام دولت) و همچنین سهم 3 درصد استان‌های نفت‌خیز، گازخیز و کمتر توسعه یافته، طبق جزء 3 بند الف ماده 26 برنامه ششم توسعه به موضوع ردیف درآمدی 210109 جدول شماره 5 این قانون اقدام کند.

3 درصد درآمد نفتی به استان‌های نفت‌خیز، گازخیز و کمتر توسعه یافته اختصاص می‌یابد

نمایندگان مجلس، بانک مرکزی را موظف کردند که 3 درصد از کل صادرات نفت و میعانات گازی را به استان‌های نفت‌خیز، گازخیز و کمتر توسعه یافته اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش، در جزء 3 بند الف ماده 26 قانون برنامه ششم توسعه هم ذکر شده که 3 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی خالص صادرات گاز طبیعی را به ترتیب یک سوم به استان‌های نفت خیز و گازخیز و دو سوم به مناطق و شهرستان‌های کمتر توسعه یافته جهت اجرای برنامه‌های عمرانی در قالب بودجه‌های سنواتی با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه این استان‌ها اختصاص دهد.

سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفتی و گازی تعیین شد

نمایندگان مجلس سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفتی و گازی و خالص صادرات گاز را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97، با 168 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع با بند ب تبصره یک این لایحه موافقت کردند.

در این بند آمده است: سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف 210101 جدول شماره 5 این قانون معادل نهصد و پنجاه و شش هزار و سیصد و چهارده میلیارد و چهارصد و سه میلیون ریال و منابع مربوط به 3 درصد صادرات نفت خام و میعانات گازی برای مناطق و شهرستان های نفت خیز، گازخیز و کمتر توسعه یافته مطابق ترتیبات مندرج در بند 3 ماده 26 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14 اسفندماه 95 مندرج در ردیف 210109 جدول شماره 5 این قانون پنجاه هزار و هشتصد میلیارد ریال تعیین می شود.

بر اساس این گزارش محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به اظهارات محمدعلی ادیانی، نماینده مخالف مبنی بر حذف کسر 5 درصد سهم فروش فرآورده های نفتی در این بند گفت: آنچه برای سرمایه گذاری در شرکت های ملی گاز و نفت از محل 3 درصد صادرات نفت و میعانات گازی برای استان های نفت خیز در نظر گرفته شده در این بند مورد توجه است.

نوبخت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عدم افزایش قیمت در لایحه لحاظ شده بنابراین موضوع کسر 5 درصد سهم فروش فرآورده های نفتی از این بند حذف شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfcydy.w6dxvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما