تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۲
جالب است ۰
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های حمل و نقل دریایی :

سهم ۷۰ درصدی تعاون در اشتغال دریایی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های حمل و نقل دریایی بار و مسافرکشور از سهم ۷۰ درصدی بخش تعاون از اشتغال دریایی خبر داد.
سهم ۷۰ درصدی تعاون در اشتغال دریایی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،احمد هاشمی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های حمل و نقل دریایی بار و مسافرکشور، با بیان این مطلب، عمده ترین چالش این حوزه را در شرایط کنونی نرخ بالای قیمت سوخت و فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل دریایی سنتی عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی توان حرکت و رقابت را از بخش حمل و نقل دریایی گرفته است. به گفته وی در حال حاضر قیمت سوخت ناوگان دریایی بر اساس نرخ فوب خلیج فارس است و این رقم با توجه به نوساناتی نظیر رشد قیمت نفت، دلار و موارد دیگر تغییر کرده و در حال حاضر به رقم 23000 ریال رسیده است.در حمل و نقل دریایی خلیج فارس و دریای عمان حدود 4هزار و 300 فروند لنج باری وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است.

هاشمی با اشاره به تاثیرات افزایش قیمت سوخت بر روند فعالیت شاغلان این حوزه افزود: افزایش قیمت سوخت به دلیل عدم توان تامین، به مرور موجب خروج افراد شاغل در این حوزه و رشد فعالیت های کاذب و بعضا غیرقانونی خواهد شد چراکه اکثر فعالان این بخش معمولاً فقط از طریق حرفه دریانوردی امرار معاش می کنند. همچنین قدیمی و کهنه بودن شناورها بر مصرف سوخت تاثیر مستقیم داشته و عملا شرایط سختی را برای شاغلان این حوزه ایجاد کرده است.

این تعاونگر با تشریح چالش ها به بیان راهکار و پیشنهاد نیز پرداخت و یادآور شد: تعیین قیمت فوب خلیج فارس برای سوخت، این صنعت را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است اما در صورت حمایت دولت و در نظر گرفتن تخفیف در نرخ قیمت سوخت شناورهای مذکورمی توان از به بن بست رسیدن این صنعت جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: راهکار جلوگیری از بحران در این بخش ابتدا کاهش قیمت سوخت این شناورها  سپس همزمان با نوسازی شناورهای فرسوده موجود و جایگزینی آنها با شناورهای جدید و دارای استاندارد طی یک برنامه 5 ساله می توان بصورت پلکانی و ظرف مدت 5 سال نسبت به آزادسازی قیمت سوخت اقدام کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchxznz.23nvxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما