تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۴
جالب است ۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی در ایران فوق العاده بالاست و فرصت مناسبی برای همکاریهای بین المللی به ویژه در زنجیره فولاد فراهم کرده است.
ارزش افزوده بالا در فعالیت های اقتصادی فرصتی برای همکاری های بین المللی است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،«محمد شریعتمداری» روز سه شنبه در همایش «چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار» که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، افزود: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، صنعت فولاد کشور (ذوب آهن) ظرفیت 500 هزار تنی داشت و امروز، به بیش از 30 میلیون تن رسیده است.

وی ایران را چهاردهمین فولادساز جهان دانست و افزود: البته به این میزان نباید اکتفا کنیم و باید گام های موثری برداشته شود تا براساس سند 1404 که ظرفیت 55 میلیون تن برای فولاد خام پیش بینی شده است، دست یابیم.
شریعتمداری تحقق ظرفیت فولادی در سند چشم انداز را نیازمند160 میلیون تن سنگ آهن دانست و افزود: باید مطابق برنامه پیش برویم و کسری ها را جبران کنیم.
وی با دعوت از طرف های خارجی برای ایجاد ظرفیت های جدید در قالب زنجیره فولاد، گفت: دست همه میهمانان خارجی را برای توسعه فولاد به گرمی می فشاریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام آمادگی وزارتخانه اش برای نهایی سازی سند جامع آینده فولاد، گفت: این مهم می تواند ظرف یک ماه نهایی شود و تشکل های بخش خصوصی نیز حضوری فعال داشته باشند.
وی صادرات 30 درصدی تولید فولاد را نقطه قوت این صنعت دانست و افزود: رشد تولید20 درصدی در سال 2017 امید به جامعه تزریق می کند و باید این رویه با جدیت دنبال شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchmznz.23nvzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین