تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
جالب است ۰
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۵ سنت، معادل ۰.۶۵ درصد کاهش به ۶۹ دلار و یک سنت رسید.
قیمت نفت کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،تقویت ارزش دلار و افزایش میزان تولید نفت آمریکا موجب شد تا قیمت نفت امروز با کاهش مواجه شود، اما قیمت ها همچنان در مسیر ثبت بیشترین رشد ماه های ژانویه های در طی 5 سال اخیر قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 45 سنت، معادل 0.65 درصد کاهش به 69 دلار و یک سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم با 66 سنت، معادل 1.01 درصد افت به 64 دلار و 90 سنت رسید.

عامل اصلی رشد قیمت نفت در ماه جاری میلادی، کاهش متوالی 6 هفته ای ارزش دلار آمریکا بوده است. دلار آمریکا در مسیر ثبت کاهش ارزش ماهیانه 3 درصدی قرار دارد. از آنجایی که نفت به دلار ارزش گذاری می شود، کاهش ارزش دلار می تواند موجب افزایش تقاضا برای نفت از جانب استفاده کنندگان سایر ارزها شود. اما ارزش ارز ملی آمریکا از روز جمعه به این طرف 0.3 درصد افزایش یافته و این مسئله بر قیمت نفت تاثیرگذار بوده است.

جین مک گیلیان، تحلیلگر بازار نفت گفت: «تقویت ارزش دلار بر برخی فروشندگان در بازار فشار وارد کرده است. برخی علائم هشدار دهنده در بازار وجود دارد مبنی بر اینکه احتمالا افزایش قیمت نفت اندکی بیش از حد واقعی بوده است.»

بر اساس نظرسنجی رویترز، تحلیلگران انتظار دارند تولید نفت آمریکا برای اولین بار در طی 10 هفته گذشته شاهد رشد هفتگی باشد. گروه صنعتی انستیتوی نفت آمریکا امروز قرار است آمارهای خود را منتشر نماید و آمارهای رسمی دولت آمریکا هم فردا منتشر خواهد شد.

روز دوشنبه، وزیر نفت عراق در لندن گفت که وضعیت بازار نفت در حال بهبود است و اینکه این کشور با وجود تلاش برای افزایش ظرفیت صادرات نفت ، به مفاد توافق کاهش تولی پایبند خواهد بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdoz0f.yt0zn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین