تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۳
جالب است ۰
همتی در مراسم پنجاه سالگی بازار سرمایه ایران خبر داد:

بیمه ها در مسیر شفافیت و قانون گرایی

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مراسم پنجاه سالگی بازار سرمایه ایران گفت: تمام تلاش صنعت بیمه این است که ارتباط منابع غیر بانکی با بازار سرمایه کشور تقویت شود.
بیمه ها در مسیر شفافیت و قانون گرایی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،عبدالناصر همتی افزود: یکی از موارد مهمی که ارتباط خوبی بین بازار سرمایه و بیمه ایجاد می کند، بیمه عمر است که متاسفانه در کشور ما به دلیل شرایط خاص اقتصادی توسعه چندانی پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه در بعضی کشور های پیشرفته، بیمه های عمر متصل به سهام بسیار در توسعه بازار نقش آفرین است، گفت: ما نیز برای اقدام در این زمینه اعلام آمادگی می کنیم و بنا داریم آن را در آینده نزدیک راه اندازی کنیم .

همتی ادامه داد: هم اکنون اوراق بهادار متصل به بیمه در بسیاری از کشورها پیشرفت مناسبی داشته و منابع خوبی را به بازار سرمایه تزریق کرده است.

به گفته رئیس بیمه مرکزی ایران، در حال حاضر صندوق حوادث بیمه طبیعی نیز مراحل نهایی خود را در کشور می گذراند که با تاسیس آن ریسک مربوط به حوادث طبیعی کاهش خواهد یافت.

همتی در ادامه این مراسم، به موضوع حاکمیت شرکتی اشاره کرد و اظهار داشت: حاکمیت شرکتی، بحث مشترک ما و بازار سرمایه است و به طور جدی موضوع را پی گیری می کنیم تا ظرف هفته آینده، اساسنامه شرکت های بیمه را به شرکت ها ابلاغ و زمینه شفافیت در این حوزه را فراهم کنیم.

رئیس بیمه مرکزی ایران، همچنین به موضوع IFRS اشاره کرد و گفت: استاندارد های 2017 نهایی شده و تا سال 2021 فرصت اجرای ان را داریم. در شرکت های بیمه نیز در مسیر شفافیت بیشتر حرکت کرده ایم و مقررات را به طور صحیح عملیاتی می کنیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgtz9q.ak9zx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین