تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۱
جالب است ۰
در مراسم پنجاهمین سالگرد بورس مطرح شد؛

اعمال حاکمیت شرکتی با کمک بازار سرمایه!

مراسم گرامی داشت پنجاه سالگی بازار سرمایه با حضور مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی، ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل سالن همایش جمهوری اسلامی ایران(اجلاس سران) صبح یکشنبه هشتم بهمن ماه برگزار شد.
اعمال حاکمیت شرکتی با کمک بازار سرمایه!
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ابتدا ضمن تشکر از مدیران و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه، به تشریح قسمتی از تاریخچه بورس در این پنجاه سال پرداخت و گفت: در این پنجاه سال بورس ایران گام‌های موفقیت را با شتاب مناسبی پیموده و توانسته به استاندارهای جهانی نزدیک و حتی در برخی موارد مانند شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری از میانگین استاندارد جهان گذشت.

در ادامه این همایش کرباسیان با حضور در جایگاه ویژه به بررسی وضعیت بورس ایران پرداخت و بیان کرد: بازار سرمایه به علت تقویت رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال‌زایی از اهمیت بالایی در اقتصاد برخوردار است. درواقع رشد این بازار، رشد اقتصاد کلی کشور را به همراه دارد.
وی افزود: با این اوصاف امیدواریم با هدایت نقدینگی به بورس به رشد و نقدینگی آن بیفزاییم.
کرباسیان با اشاره به اهمیت توسعه بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه تنوع بخشی یکی از اصول مهم برای پوشش ریسک‌های ابزارهای بازار سرمایه است، طی این سال‌ها با همت کمیته فقهی سازمان بورس ابزارهای مالی توسعه خوبی داشته است. این در حالی است که با توافق‌هایی که با وزارت ارتباطات و رفاه هم داشته‌ایم امیدواریم ابزارهایی برای تامین مالی پروژه‌های دستارت‌آپی از طریق بازار سرمایه تعبیه شود که بتوانیم از این مسیر هم اَشتغال‌زایی داشته باشیم و هم نقدینگی را به سمت بازار سرمایه هدایت کنیم.
وزیر اقتصاد در ادامه با تاکید بر اهمیت خصوصی‌سازی اقتصاد گفت: دولت به دنبال واگذاری  دادایی‌های مالی و خصوصی‌سازی آنهاست که تا کنون این مهم در خصوص بیمه‌ها اتفاق افتاده است و شرکت خصوصی‌سازی نیز با تمام قوا این مسئله را پیگیری می‌کند و امیدواریم سازمان بورس نیز این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.
وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه با تاکید بر اهمیت تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه گفت: تامین مالی از طریق بورس در ایران نسبت به بازارهای جهانی کم است و باید تقویت شود. همچینی با توجه به نقش بازار سدمایه در برنامه ششم توسعه اقتصاد کشور، تقویت بازار پایه باید در دستور کار باشد و با ایجاد جذابیت در این بازار و جذب سرمایه‌گذار باید در اولیت کاری سازمان بورس باشد.
کرباسیان نکته مهم بعدی را جذب سرمایه‌گذار خارجی دانست و اظهار کرد: پس از برجام جذب سرمایه‌گذار حارجی می‌تواند از جمله مهم‌ترین اقدامات اقتصادی باشد.
وی افزود: نظارت و شفاف‌سازی نیز از مهم‌ترین مسائلی است که سازمان بورس باید به آن توجه داشته باشد و با ایجاد ابزار و مکانیز‌های جدید بتواند شفاف‌سازی را در این بازار افزایش داده و اعتماد سرمایه‌گذاران را به بورس بالا ببرد.
وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه جذب سرمایه‌های خرد را نیز از مهم‌ترین وظایف بورس دانست و اظهار امیدواری کرد که با تصویب لایحه حمایت از سرمایه‌داران خرد بتوانیم نقدینگی را به بورس هدایت کنیم.
کرباسیات آخرین نکته را به اهمیت حاکمیت شرکتی اختصاص داد و گفت: حاکمیت شرکتی از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم لایحه جامع و کاملی در این خصوص را با کمک سازمان بورس و اورلق بهادار  ارائه دهیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgnz9q.ak9zq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما